Zakupy w internecie cieszą się nieustającą popularnością. Wiele osób chwali sobie wszechstronny dostęp do nieograniczonej ilości produktów oraz wygodę związaną z robieniem sprawunków w domowym zaciszu. Te tendencje sprawiają, że zarówno konsumenci jak i sprzedawcy muszą docenić funkcję opakowań kartonowych. Warto wiedzieć, jak dobrać opakowanie, aby poprawić wyniki sprzedaży w sklepie internetowym.
Jaką moc kryje w sobie kartonowe pudełko?
Przedsiębiorcy prowadzący działalność w sektorze e-commerce oczekują, aby opakowanie było przede wszystkim funkcjonalne. Jego podstawową rolą ma być bezpieczne dostarczenie zakupionego produktu. Opakowanie kartonowe powinno być przede wszystkim wytrzymałe, trwałe i jak najlżejsze, aby nie zwiększać kosztów transportu. Jednak specyfika branży e-commerce wymaga zastosowania zupełnie innych strategii niż w handlu tradycyjnym, by zainteresować kupującego ofertą, a w przyszłości nawiązać z nim jak najtrwalszą relację. Dlatego konieczne jest nowe spojrzenie na rolę opakowania. Podczas zakupów via internet staje się ono rzeczywistym i konkretnym łącznikiem pomiędzy sprzedawcą a odbiorcą, którzy przeważnie pozostają podczas transakcji w kontakcie wirtualnym. Właściciel e-sklepu powinien docenić rolę opakowania w budowaniu świadomości i rozpoznawalności własnej marki. Osiągnąć to można poprzez skorzystanie z możliwości projektowania na kartonie własnego logo lub innego charakterystycznego nadruku, a warto pamiętać, że to opakowanie jest w pierwszej kolejności dostrzegane po odebraniu przesyłki z zamówieniem. Tekturowe pudełko staje się też cennym nośnikiem informacji o sprzedawcy. Przede wszystkim tektura stanowi materiał ekologiczny – produkowany z makulatury, nadający się do recyklingu, choć zanim tam trafi, może jeszcze przez jakiś czas posłużyć, zwłaszcza w przypadku zwrotu zamówienia. Klienci na pewno doceniają to, iż ich sprzedawca podąża za aktualnymi trendami, jakim jest troska o stan środowiska, ale też moda na minimalizm. Tekturowe pudełka odznaczają się prostotą w połączeniu ze schludnością. Poza tym, co ważne dla odbiorców, gwarantują anonimowość, kryjąc zakupione produkty przed wścibskim spojrzeniem postronnych osób.
Jakie opakowania sprawdzają się w branży e-commerce?
Pudełko tekturowe powinno być przede wszystkim dopasowane do rozmiarów zakupionych produktów. Klienci niechętnie patrzą na przesyłki w za dużych standardowych opakowaniach, niektórzy nawet złośliwie komentują, że niepotrzebnie płacą za transport powietrza. Dlatego zachęcamy, by korzystać z oferty producenta opakowań kartonowych zapewniającego szeroki wybór rozmiarów i formatów, np. fasonowych, klapowych. Ważna jest możliwość zamówienia kartonów o różnej wytrzymałości. W transporcie lżejszych produktów sprawdzą się opakowania wykonane z trójwarstwowej tektury falistej. Cięższy asortyment można zapakować do pudeł z tektury pięciowarstwowej. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii możliwe jest zamówienie dowolnej ilości wybranych opakowań. Ponadto u producenta opakowań znajdziemy inne materiały opakowaniowe potrzebne do sporządzenia przesyłek. Zachęcamy Państwa do współpracy w celu zaprojektowania spersonalizowanych opakowań podkreślających charakter Państwa e-sklepu.