W świecie wysokiej konkurencyjności marek, dotarcie do jak największego grona klientów wymaga wykreowania nie tylko skutecznej strategii promocyjnej, ale także pozytywnych doświadczeń zakupowych poprzez opakowanie – w końcu to od niego zaczyna się kontakt klienta z produktem. Dlatego opakowanie nie powinno być jedynie zabezpieczeniem produktu, ale także wizytówką marki, jej integralną częścią oraz sposobem niewerbalnej komunikacji z konsumentem poprzez zmysły i emocje.
Estetyczne i praktyczne opakowanie sposobem na efektywniejszą sprzedaż
Zmysł wzroku stanowi jeden z najważniejszych bodźców, wpływających na postrzeganie produktu i zarazem marki. Dlatego wygląd opakowania powinien być atrakcyjny dla konsumenta, ale także adekwatny do rodzaju produktu. Wykorzystując aspekt wizualny najlepiej postawić na prostotę i umiarkowanie, ponieważ te cechy opakowania sprawiają, że w oczach klientów dany produkt zyskuje na wartości, poprzez skojarzenie minimalistycznego designu z wysoką jakością zawartości. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na kartonowe opakowania, które same w sobie są definicją prostoty i w ostatnim czasie zyskują na popularności, wyróżniając się pośród przejaskrawionych opakowań.
Ponadto coraz częściej praktyczna forma opakowania staje się dla konsumenta bardzo ważnym aspektem, który kreuje w jego świadomości obraz marki, dbającej o potrzeby i komfort klientów. W tej kwestii dobrym przykładem są wytrzymałe, tekturowe opakowania z wyciętym uchwytem, ułatwiające przenoszenie towaru – takie genialne i proste rozwiązania budują pozytywne doświadczenie zakupowe, przez co zwiększają szansę, że klient zrobi kolejne zakupy i podzieli się swoimi wrażeniami z innymi.
Opakowanie przyjazne środowisku jako sposób na pozytywny wizerunek marki
Konsumenci w zdecydowanej większości (ok. 80%) przyznają, że ważne jest dla nich dobro środowiska naturalnego, ponieważ czują się odpowiedzialni za globalne problemy związane ze wzrostem zaśmiecenia planety odpadkami opakowaniowymi. W związku z tym o wyborze danego produktu i zadowoleniu klienta decydują nie tylko aspekty wizualne i praktyczne, ale także idee proekologiczne. Konsumenci poprzez zakup produktów w opakowaniach biodegradowalnych lub recyklingowych chcą przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego. Klienci, jeśli mają wybór, to chętniej kupują produkty zapakowane w opakowania tekturowe. Dlatego budując pozytywny wizerunek marki i produktu w oczach konsumenta warto zwrócić uwagę na aspekt emocjonalny wywołany potrzebą dbania o naturę.