Odpowiednie opakowanie produktu to bardzo ważny aspekt, którego nie można pominąć podczas wysyłki artykułu do klienta. Obecnie coraz częściej sklepy internetowe rezygnują z tradycyjnych pudełek klapowych, a zamiast nich wykorzystują pudełka e-commerce. Czym się wyróżnia ten typ opakowań i czemu zawdzięcza swoją rosnącą popularność?
W czym tkwi fenomen pudełek e-commerce?
Pudełka e-commerce inaczej nazywane fasonowymi lub wykrojnikowymi, to wygodna i wytrzymała forma opakowania. Mogą one przyjmować różne kształty i być stworzone na indywidualne zamówienie. Jednak wśród pudełek fasonowych można wyróżnić kilka podstawowych typów:
- składane
- łączone jednopunktowo
- otwierane automatycznie
- samoskładające z dnem krzyżowym
Pudełka fasonowe stworzone są z tektury falistej trójwarstwowej lub pięciowarstwowej. Natomiast ich budowa najczęściej opiera się na wyprofilowanych klapkach, skrzydełkach i zatrzaskach, które nachodząc na siebie, skutecznie zamykają pudełko. Dzięki takiej konstrukcji nie są potrzebne dodatkowe elementy łączące i zabezpieczające opakowanie przed niekontrolowanym otwarciem np. taśma klejąca. Z tego powodu korzystanie z pudełka e-commerce jest niezwykle łatwe, a brak konieczności używania taśmy klejącej powoduje, że podczas jego otwierania nie zostaje naruszona struktura materiału. Co z kolei sprawia, że z pudełek e-commerce można korzystać wielokrotnie. Ponadto nie zajmują one dużo miejsca, więc ich przechowywanie czy magazynowanie nie stanowi żadnego problemu.
Dlaczego pudełka fasonowe to integralna część branży e-commerce?
Pudełka e-commerce jak sama nazwa wskazuje, są wręcz stworzone do wysyłki artykułów zakupionych przez Internet. Zawdzięczają to licznym zaletom i cechom, które odgrywają istotną rolę w budowaniu wizerunku marki poprzez kreowanie pozytywnego doświadczenia zakupowego – co jest podstawą skutecznego marketingu.
Przede wszystkim pudełka fasonowe zwracają uwagę swoją konstrukcją, która oprócz funkcjonalności odznacza się również niebywałą wytrzymałością na uszkodzenia mechaniczne. Jest to szczególnie ważne dla wysyłek internetowych, ponieważ solidne opakowanie pozwala dostarczyć klientowi produkt w nienaruszonym stanie. Co znacznie ogranicza ilość reklamacji z powodu uszkodzeń artykułów w dostawie.
Również nie można pominąć kwestii estetycznej pudełek fasonowych, które dają możliwość pełnej personalizacji, przez co stanowią jeden z fundamentów budowania pozytywnego wizerunku marki oraz komunikacji z klientem. Ponadto pudełka e-commerce pozwalają na odpowiednie wyeksponowanie produktu i podkreślenie jego wartości.
Co więcej, intuicyjne otwieranie pudełek e-commerce znacznie ułatwia i przyśpiesza proces rozpakowywania paczki, w przeciwieństwie do opakowań zaklejonych taśmą, której żmudne odklejanie często bywa frustrujące.