Klienci kupujący różne produkty w sklepach stacjonarnych czy internetowych zwracają uwagę nie tylko na produkt i jego cenę, ale również na sposób, w jaki zostały zapakowane. Estetyka opakowania produktu często jest jednym z kluczowych kryteriów podczas wyboru odpowiedniego towaru. Wybór pudełka z pozoru wydaje się prosty. Jednak dobierając opakowanie, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę?

Rozmiar i rodzaj tektury 

Jednym z ważniejszych kryteriów, które należy wziąć pod uwagę, wybierając opakowanie do produktu, jest oczywiście jego rozmiar. Karton należy dobrać w taki sposób, by przedmioty, które będą do niego pakowane, swobodnie się zmieściły. Jeżeli pakowane przedmioty są delikatne, warto również zadbać o to, by w wybranym kartonie pozostało trochę luzu. Będzie on niezbędny, aby dodatkowo zabezpieczyć przedmioty, na przykład folią pęcherzykową.  Wymiary są szczególnie ważne w przypadku opakowań do wysyłek internetowych, ponieważ poczta i kurierzy określają gabaryty, które nie mogą być przekroczone.

Pudełka powinny wyróżniać się też wytrzymałością. W zależności od tego, jak ciężkie produkty będą do nich pakowane, może być potrzebny odpowiednio gruby karton. W przypadku szczególnie ciężkich przedmiotów sprawdzą się kartony z grubej, najlepiej pięciowarstwowej tektury. Zwykle optymalnym rozwiązaniem jest wybór trójwarstwowych opakowań, które również są wytrzymałe i zapewnią bezpieczne przechowywanie czy transport produktu.

Czy konstrukcja pudelka ma znaczenie? 

Wytrzymałość i odpowiednia wielkość opakowania na produkt są niezwykle ważne. Jednak biorąc pod uwagę ocenę estetyki zapakowania produktu, która może wpłynąć na decyzję zakupową, warto również zadbać o to, by karton otwierał się wygodnie. Często najlepiej sprawdzają się kartony klapowe. Jednak wybór konstrukcji opakowania zależy przede wszystkim od tego, co będzie się w nim znajdowało. Opakowania do wysyłek internetowych powinny spełniać inne warunki niż opakowania do przeprowadzek. Wspomniane kartony klapowe są wygodne i uniwersalne, jednak atrakcyjniejszą ekspozycję i większą elegancję zapewnią pudełka fasonowe, które sprawdzą się przede wszystkim w sklepach, w których sposób ekspozycji towaru jest ważny.

logo mapa

Kontakt


CROSS-PACK
ul. Sucharskiego 49
97-500 Radomsko


e-mail: biuro@crosspack.pl
tel. 507-954-448
tel. 519-488-438

Formularz