Opakowania kartonowe są niezwykle uniwersalne i sprawdzają się do wielu różnych zastosowań. Występują w rozmaitych kształtach i wielkościach oraz powstają z kartonów o różnej grubości i wytrzymałości. Podstawowe zastosowanie kartonów to przechowywanie i składowanie towarów na terenie hal magazynowych, a także w warunkach domowych. Artykuły w pudełkach zajmują mniej cennego miejsca na hali. Łatwiej jest je przygotować do wysyłki i zabezpieczyć na czas transportu – opakowania pełnią bowiem także funkcję ochronną. Zawartość w pudle kartonowym jest mniej narażona na ryzyko uszkodzeń niż towar owinięty folią stretch.
Reklama i informacja na opakowaniach kartonowych
Opakowania kartonowe mogą stanowić także element identyfikacji wizualnej marki i spełniać funkcję reklamową – wystarczy zadbać o odpowiedni projekt graficzny nadruku i zamieszczenie logotypu. Jest to często stosowana praktyka w sklepach internetowych, gdzie opakowania służą do celów promocyjnych i mają zachęcać do kolejnych zakupów. Jest to doskonały sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji i zbudowanie dobrej relacji z klientem. Co więcej, pudełka z kartonu mogą być nośnikiem informacji – mogą na przykład zawierać wskazówki co do przechowywania zawartości i terminu przydatności do zużycia.
Czy wygląd kartonów ma znaczenie?
Można powiedzieć, że opakowania kartonowe pełnią funkcję zarówno użytkową, jak i estetyczną. Ponieważ dostępne są w rozmaitych kolorach i fasonach, to mogą także stanowić ciekawą dekorację domu lub mieszkania. Kolorowe pudełka kartonowe idealnie nadają się do przechowywania zabawek w pokoju dziecięcym oraz jako organizery do szafy. Mogą także stać się praktycznymi pojemnikami do przechowywania dokumentów w biurze. Zastosowanie biodegradowalnych pudełek kartonowych ma wymiar proekologiczny i stanowi alternatywę dla opakowań z tworzyw sztucznych.